maanantai 11. maaliskuuta 2013

Säästämisestä

Minut tuntevat tietävät, että olen äärimmäisen huono säästäjä. Kuitenkin olen keksinyt muutaman minulle sopivan tavan säästää, ja ajattelin jakaa nämä teidän kanssanne. Välillä tuntuu, että jos nämä toimivat minulla, toimivat ne kellä vaan.


S-etukortti&tili:
Aivan loistava. Ostoksia tehdessäsi saat bonusta, joka kilahtaa s-tilillesi kerran kuukaudessa. Ajatuksena shoppailufriikeille loistava. Mainion tavan säästää tästä tekee se, että rahaa vain kertyy. Vinkkinä, kannattaa hävittää s-pankin verkkopankki tunnukset ja kortin tunnusluku. Näin rahaa ei tule kupattua tililtä, koska pankista nostamisessa on aina suurempi kynnys.


Kolikkopurkki:
Nosta käyttörahat käteiseksi. Maksa vain seteleillä. Kolikot omaan purkkiinsa. Näin yksinkertaista se on. Kolikoita tulee kerättyä siis paljon, ja vaikka välillä sieltä kuppaisikin, kuukauden kolikkosaldo purkissa jää usein plussan puolelle. Pidä tavoitteena kerätä purkki täyteen, ja vie se vaikka sitten tuonne S-pankkiin, mistä et saa sitä enää helposti käytettyä (olettaen että olet niin fiksu kuin minä eli hävittänyt kaikki tunnusluvut ja pin-koodit)

Aina voi säästää myös perinteiselle säästötilille, minne laittaa aina palkastansa jokuisen kympin. Toimiva, hyvä, helppo mutta myös aivan liian helppo tyhjentää.

Kuvat Pinterest

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti